“Укрзалізниця”: використання зношених вагонів призводить до негативних наслідків

0
9

"Укрзалізниця": використання зношених вагонів призводить до негативних наслідків

Фото УНІАН

Останні 3 роки в Україні зростає кількість залізничних аварій, спричинених критичним зносом вантажних вагонів.

Про це повідомив заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов, виступаючи на KUKHAR Discussion Court.

За його словами, понад 30% аварій на залізниці пов’язані з рухомим складом і його незадовільним станом. Йдеться про вантажні вагони з перевищеним нормативним терміном експлуатації, уточнив представник УЗ.

“У нас були, на жаль, випадки, коли прямо в русі розвалюється вантажний вагон, звідти викочується вантаж на паралельну залізничну колію і зустрічний поїзд врізається в цей вантаж і маємо схід з рейок”, – зазначив він. 

З метою недопущення подібних інцидентів Міністерство інфраструктури розробило і опублікувало проект наказу Про порядок списання вантажних вагонів і піввагонів з терміном експлуатації, що перевищує нормативний.

“В Україні за безпеку залізничного руху відповідає “Укрзалізниця”. Тому ми перші підтримуємо рішення міністерства – в цьому питанні наводити порядок. Найголовніше – це безпека руху”, – підкреслив Ткачов. Він також зазначив, що зношені вантажні вагони погіршують якість перевезень.

ЧИТАТИ ТАКОЖ:  Стабілізація гривні: аналітик назвав "плюс" нового локдауну в Україні

“Наприклад, близько 30-50% піввагонів, які ми подаємо під навантаження – бракується вантажовідправником. Тобто ми підтягли піввагони, вантажовідправник дивиться на них і каже: Ні, не підходить. Ми змушені локомотивним парком витягати ці вагони, ремонтувати, затягувати нові. Таким чином у нас погіршаться оборот вагонів. У нас вагони простоюють під вантажно-розвантажувальними операціями у 2 рази більше часу”, – пояснив представник УЗ.

У зв’язку з цим Мінінфраструктури планує поетапне списання зношених вантажних вагонів в Україні з їх заміною на нові. Дана норма буде поширюватися не тільки на УЗ, але і на приватні компанії, у яких є залізничні вагони. “Ми просимо за 7 років оновити (вагонний парк-ред.) за допомогою лізингових інструментів, банківських гарантій “, – сказав Ткачов. 

Він висловив думку, що в даному випадку державні інтереси повинні бути вище інтересів окремих компаній-операторів, які мають великий парк зношених вагонів і не хочуть інвестувати в його оновлення. 

Раніше президент Володимир Зеленський анонсував старт програми “Велике будівництво” в залізничній галузі, що передбачає, в тому числі оновлення парку вантажних вагонів в країні. 

ЧИТАТИ ТАКОЖ:  Україна увійшла в ТОП-10 країн, де невигідно купувати автомобіль

Заступник голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський заявив, що проект “Велике будівництво: нова залізниця” буде ефективним при дотриманні наступних умов: виробництво і ремонт рухомого складу на українських підприємствах на основі трирічного планування і реалізація задекларованих намірів у повному обсязі.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я